Sabtu, 1 Disember 2012

SI DARA

Assalammualaikum kepada rakan penternak sekalian. Alhamdulillah petang semalam tak hujan, dapat juga kami pindahkan anak ayam betina kereban yang khas untuk anak dara di SPF. Bila dah diasingkan dari si jantan, maka terselamatlah mereka dari mangsa buli.
Senang sikit kami nak pantau tumbesaran si dara ni..




Nilah rupa reban usang yang kami gunakan..
Macam nilah rupa ruangan dalam.


























Sebelum nak masukkan si dara dalam reban  ni, kenalah bersihkan dulu. Entah berapa banyak virus-virus jahat yang dah membiak dan bersarang kat reban ni. 


Mula-mula bancuh dulu clorox dalam air bersih.. Clorox pon
boleh jadi ajen pembasmi kuman.
Lepas tu tembak!! 
Penat jugak petang tu, tulah akibat kalau rajin sangat bersukan. hahahaha... tapi alhamdulillah, hasilnya membuatkan rasa penat kami hilang. Bila tengok keseronokan anak dara dapat jejak kaki ketanah, bukan main seronok lagi.
Kompem mereka seronok dapat main pasir. Anak dara ni berumur sebulan,
dan tak pernah jejak ketanah selama sebulan. Akhirnya...
Macam biasa, kalau sahabat-sahabat ada apa-apa yang nak dikongsi atau nak bertanya dan mungkin nak menjadi penternak tapi tak tahu kat mana nak dapatkan bekalan yang berkualiti, hubungi kami :
Cikgu Wan       : 0173441101
Pak Dud           : 0134767870
Atok Jin           : 0176823286                                    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Berikan nasihat, tunjuk ajar, pujian, kutukan anda disini. Kerana kami perlukan perhatian anda dan kami akan sentiasa mencoba untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada anda.